Dag 28, 29 en 30: San Diego "America's Finest City"!

Dag 28, 2 november 2011: City in motion… San Diego!

We werden weer vrolijk wakker om 8 uur en na een lekker maar simple ontbijtje vertrokken we naar San Diego met Alissa als chauffeuse :-)! Niet de mooiste rit maar de bestemming was het absoluut waard… San Diego is een grote stad een de Pacific Ocean en tegen de grens van Mexico. Ook hier heeft men bijna altijd goed weer en kan je genieten (als je er van houdt) van veel vis en andere zeegerechten!

We reden bij aankomst in San Diego direct door naar Cabrillo National Monument, waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad en zee! Hier staat tevens ‘The Old Point Loma Lighthouse’ welke wel een bezoekje waard is! We maakten wat foto’s en genoten van de frisse wind en het mooie uitzicht en zijn toen langs de Corvette Diner gereden om te kijken of het mogelijk is om daar één dezer dagen te gaan eten. Alissa wist weer van niets dus het was weer een leuke verassing voor haar :-)! Deze diner is namelijk van top tot teen ingericht in jaren ’50 stijl (met jaren ’50 muziek) en er staat een heuse Oldtimer midden in het restaurant! Daarnaast vermaakt het personeel de gasten met veel dans en ander vermaak (bijv. ballonvouwen voor de kinderen). We konden niet reserveren (First come, First serve) maar nadat we het restaurant van binnen hadden gezien wisten we zeker dat we hier een keer wilde eten!

Cabrillo National Monument

Tegen 2.30 pm konden we inchecken in het luxe Hotel midden in het centrum van San Diego (The Westin Hotel), het deed ons weer een beetje denken aan het Palazzo (maar dan zakelijker en natuurlijk minder overdreven luxe) en dit keer zaten we er heerlijk 3 nachten. Het enige nadeel van dit hotel vonden we de parkeerkosten want gratis parkeren was er niet bij en de valet parking van het hotel zelf kost 32 dollar per dag! We parkeerden de eerste dag recht tegenover het Hotel waar je ‘slechts’24 dollar per dag moest afrekenen maar hebben de auto de laatste twee dagen aan de haven (5 minuten lopen) gezet voor 15 dollar per dag… met het bespaarde geld kunnen we toch weer wat leuke dingen doen :P!

We trokken om 4 uur naar de haven waar o.a. de USS Midway (vliegdekschip omgebouwd tot museum) en de kussende matroos te vinden zijn. We maakten wat foto’s en kozen ervoor om het museum overmorgen te bezoeken. We liepen de kust af en de zon ging inmiddels alweer onder wat weer mooie plaatjes opleverde! Het viel ons op dat er ontzettend veel hardlopers zijn in de stad en aan de haven en het valt gelijk op dat de mensen hier veel gezonder en slanker zijn!

San Diego Bay met de USS Midway en 'de kussende matroos' :)

Toen het eenmaal donker was liepen we door het bekende Gaslamp Quarter waar heel veel barretjes en restaurants te vinden zijn. We kozen na veel twijfelen een leuk restaurant uit waar we weer heerlijk hebben gegeten! We hadden wel weer zin in een filmpje maar de bioscoop had helaas geen leuke films op het programma en we besloten na een lekkere Hot Chocolate Caramel van de Starbucks op tijd terug te gaan naar de hotelkamer om te douchen en weer op tijd het bed in te duiken na, alweer, een lange en vermoeiende dag!

Gaslamp Quarter en The Westin Hotel, waar we 3 nachten blijven!

Dag 29, 3 november 2011: Beautiful San Diego Zoo & Balboa Park!

Vandaag staat volgens velen de mooiste dierentuin ter wereld op het programma, de San Diego Zoo! Meer dan 8000 dieren (ruim 800 diersoorten) en één van de weinige dierentuinen die Panda´s heeft! Dave heeft voor zijn afstuderen een aantal dierentuinen bezocht maar deze kunnen echt niet tippen (zelfs Burgers Zoo niet) aan dit park! De 40 hectare grote San Diego Zoo (non profit organisatie!) heeft zelfs een kabelbaan die je gratis, onbeperkt kunt gebruiken en met de vele hoogteverschillen geeft het je een prachtig uitzicht over het park en zelfs de stad zelf.

San Diego Zoo!

Nadat we de hele dierentuin op ons dooie gemak hadden bekeken namen we nog een kijkje in Balboa Park. Dit park zit vol met musea in prachtige gebouwen met Spaanse invloeden. We liepen wat rond en liepen langs een stukje gras vol met exotische vogels. Er stond een man bij en een groot bord waarop te lezen was dat deze vogels gered zijn en dat ze geld in aan het zamelen zijn voor de organisatie die hier achter zit. Wij kunnen zoiets natuurlijk alleen maar waarderen dus gaven een donatie en als dank (wisten we vooraf ook niet) mochten we met een paar mooie exemplaren op de foto, wat er erg leuk vonden! We kwamen hier nog in gesprek met een super aardige Didjeridu muzikant uit New York (Didjetellus op o.a. youtube) die de hele wereld (ook in NL) over is geweest met zijn instrument!

Balboa Park

Toen het bewolkter begon te worden en wat frisser zijn we snel de warme auto ingedoken en zijn we naar de Corvette Diner gereden waar we gisteren al even langs waren gereden. Het was al vrij druk maar we hadden geluk en we kregen een prachtige plaats aangewezen! We keken onze ogen uit en het entertainmentlevel was hoog te noemen (extra leuk voor kinderen, voor ons dus ook :-P!).

Corvette Diner

Na het lekkere en leuke diner reden we door naar de wijk La Jolla (noorden van San Diego) waar zich ´The Comedy Store´ bevind. Hier treden regelmatig grote namen op maar op o.a. de donderdagavond (vanavond dus) kun je hier de lokale getalenteerde komieken horen! Voor slechts 8 dollar kregen we een programma van 2,5 uur (10 verschillende komieken) en gelukkig waren we, ondanks dat we een plek helemaal vooraan het podium kregen, niet het doelwit van de avond :-P! Tegen half 12 kwamen we weer op de hotelkamer waar we weer snel in slaap zijn gevallen. Het was weer een dag om niet snel te vergeten!

Dag 30, 4 november 2011: Rainy San Diego

Vandaag staat er veel regen op het programma (dat is pech hebben want zo vaak regent het hier niet!) dus we besloten deze dag langzaam te starten en zoveel mogelijk binnen te gaan doen/bekijken. We waren eergisteren al langs het vliegdekschip (USS Midway) gelopen en dat was het eerste wat in ons opkwam om te gaan doen. Dit gigantische schip (bijna 300 meter lang, +/- 4000 bemanningsleden en 130 gevechtsvliegtuigen aan boord in hoogtijdagen) heeft 3 oorlogen overleeft en is in 2004 geopend als museum. Mocht je er tijd voor hebben en hier geïnteresseerd in zijn kan je hier zonder te overdrijven wel een uur of 5/6 blijven (met een gratis, self guided, audio-tour), je komt in o.a. de machinekamer en hutten waar de bemanning in sliep en zowel binnen in het schip als op het dek staan verschillende oude gevechtsvliegtuigen.

Wij op de USS Midway!

Na wat informatie ingewonnen te hebben bij het Vicitor Center (heel veel is er niet te doen als je binnen wilt blijven in San Diego) en kozen er uiteindelijk voor om een winkelcentrum te bezoeken vlakbij het hotel, Horton Plaza. Hier aten we wat (Alissa Sushi en Dave keek of de Doner Kebab die is overgewaaid vanuit Europa hier hetzelfde is… conclussie, NEE :-)!) We keken wat rond in de vele winkels en Dave kocht een Adidas (hoe kan het ook anders, hé Loes :-P) vest en een korte broek. Tegen de avond zijn we naar de film ‘Puss in Boots’ (bij jullie vanaf 7 december in de bios) gegaan maar deze viel ons toch wat tegen… we hadden hem veel grappiger verwacht :-(! We zagen hier trouwens dat er een nieuwe Muppets film uitkomt over een paar weken dus Dave weet al waar we de volgende film naartoe gaan :P!

Alissa alweer met Sushi en Dave in de bios

Na de film hebben we nog wat ontspannen op de hotelkamer en zijn weer op tijd gaan slapen. Morgen stoppen we nog even bij Old Town San Diego en de kust bij La Jolla voordat we in Huntington Beach aankomen. Huntington Beach, ook wel Surf City genoemd, is een voorstad van Los Angeles en zoals de bijnaam al doet vermoeden komen hier erg veel surfers!

1. ziet er weer allemaal zeer leuk uit...en dave nu dus ook een adidasbroek uit amerika, ik zou ze gewoon gaan sparen. op elke vakantie 1 kopen, heb je straks adidasbroeken van over de hele wereld. In curacao zit een sportwinkel met echte merken in de breedestraat in punda, net voor de pondjesbrug, so you know :P

veel plezier weer met de volgende tripjes!

gr. Loes

2. Wat hebben jullie toch een leuke reis, ik geniet echt van jullie verslagen en van de schitterende foto's. Geniet maar veel, liefs,
    Marianne Buch

3. Jullie houden er een prachtige blog op na, we lezen het met veel enthousiasme.

Hans & Francisca

4. Wat super leuk om jullie blog te lezen! ik ben vorige maand terug gekomen van mijn eerste rondreis door het zuidwesten van the USA (een maand) en veel dingen zijn erg herkenbaar :) Ik schrijf de dingen die jullie bezoeken en mij leuk lijken op voor hopelijk snel weer een reis door Amerika. Dus wat dat betreft zorgt jullie verslag ook voor veel leuke tips :)
    Heel veel plezier nog en geniet ervan!

groetjes,

Bianca

Laat hier je reactie achter! :-)