Dag 26 en 27: Route 66 en Palm Springs!

Dag 26, 31 oktober 2011: Halloween & Route 66

We zijn weer vroeg op pad gegaan en hebben eerst het dorpje Seligman doorgelopen. Het verhaal gaat dat de animatiefilm Cars op dit dorpje is gebaseerd en de lokale bedrijven hebben hier op ingespeeld door bijv. de autowrakken ogen te geven e.d.! We hebben na een korte wandeling nog een uitgebreid ontbijt genuttigd en zijn toen doorgereden over, ‘The Mother Road’, Route 66 naar Hackberry. Alissa heeft toen voor het eerst gereden in de auto en dit ging uiteraard erg soepel (op een kussentje natuurlijk ;-P)!

Typische route 66 gebouwen in Seligman en Alissa voor het eerst achter het stuur!

Hier stopten we bij de bekende General Store en kwamen weer in gesprek met wat nuchtere Nederlanders. Karin en Thea zijn net als ons bijna een maand in Amerika maar in tegenstelling tot ons gaan zij hun reis voortzetten in Mexico de aankomende twee maanden. We gingen toch dezelfde kant op en Dave wist nog wel een leuke plek om wat te gaan drinken dus reden we achter elkaar aan naar Kingman, waar Mr. D’s Diner pal tegenover het Route 66 museum ligt. Mr. D’s was erg leuk ingericht in jaren 50 stijl en dronken we wat en raakten verder in gesprek over onze avonturen.

General Store in Hackberry en wij samen met Karin en Thea in Mr. D's in Kingman

Tegen 4 pm namen we weer afscheid en wij namen een kijkje in het Route 66 museum waar we gratis naar binnen konden (gratig entree coupon gekregen bij de souvenirwinkel onder het museum). Het was een kleinschalig museum over de bekende Route 66 en over de treinrails die er grotendeels langs ligt. Leuk om de oude foto’s en verhalen te lezen en na een uurtje gingen we er weer vandoor. Pal tegenover de parkeerplaats verzamelden zich op dat moment ineens heel veel oude Amerikaanse auto’s voor een event waarbij de kinderen getrakteerd worden met zakken vol met snoep (Halloween, trick or treat). Voordat dit event begon liepen wij even snel tussen alle mooie auto’s door en maakten wat foto’s, je ziet ze immers niet elke dag :P!

Route 66 museum, een verklede 'hotdog' en één van de vele mooie en typisch Amerikaanse auto's die al klaarstond om snoep uit te delen voor Halloween

We vervolgden onze weg naar Needles maar hoopten eerst nog in Oatman aan te komen voordat de zon helemaal onder ging. Helaas verkeken we ons een beetje op het feit dat de zon iedere dag weer een beetje eerder onder gaat en ondanks dat we prachtige uitzichten hadden in het heuvelachtige landschap op weg naar Oatman baalden we er wel een beetje van. We kwamen dan ook aan in een pikkedonker en verlaten Oatman en zijn eigenlijk vrijwel meteen weer doorgereden naar Needles.

Het uitzicht onderweg naar Oatman en een ghost picture in het verlaten spookstadje

Eenmaal aangekomen in Needles hebben we meteen wat gegeten bij een Chinees restaurant (Noodles, Soep en Loempia’s) en zijn toen naar een ‘haunted house’ gereden, midden in een woonwijk. Hier had een bewoner zijn huis helemaal opgebouwd tot spookhuis (ivm Halloween) en aangezien er verder NIETS te doen was in Needles was het er erg druk (vooral kinderen tot 13/14 jaar oud). We twijfelden nog even om er ook naar binnen te gaan maar we vonden het gezien onze leeftijd niet echt gepast en we waren ook niet verkleed ofzo… oftewel, Dave durfde niet ;-P!

Noodles en het spookhuis midden in de woonwijk in Needles

Dag 27, 1 november 2011: Groen Palm Springs

Het is vandaag 1 November en we zijn nu bijna een maand in Amerika, de dagen worden alsmaar korter (eerder donder dus en dat merken we!) en kerst is voor de Amerikanen al bijna in zicht :-)! Vandaag rijden we van Needles naar Palm Springs, dat bekend staat om de vele palmbomen (men zegt dat ze hier de hoogste concentratie palmbomen hebben in de wereld) en om de Aerial Tramway die je omhoog kan nemen om mooie wandelingen te maken en om van het mooie uitzicht te genieten! We vertrokken voor onze begrippen vrij laat (10 am) nadat we wat boodschappen deden en nog een keer de tank volgooide voor een redelijke prijs. Het verschil was zonder te overdrijven 56 cent per Gallon en deze tankstations lagen slechts 1,5 mijl van elkaar af!

Tegen half 2 arriveerden we bij ons Motel waar alweer Indiërs het Motel runnen, dit was bij de laatste twee hotels/motels ook al het geval en je kunt dus wel zeggen dat ze erg ondernemend zijn in deze regio :-P! We zijn toen direct doorgereden naar de bekende Aerial Tramway waar je ongeveer in 15/20 minuten tijd 6000 ft omhoog wordt gebracht met een soort van grote skilift. We wilden naar boven voor alleen het uitzicht en niet echt om te gaan wandelen dus we schrokken dan ook toen we hoorden dat de kaartjes 24 dollar per persoon kosten! Ons motto is dat we niet willen bezuinigen op activiteiten en bezichtigingen deze reis dus we gingen op onze slippers naar boven waar de temperatuur een STUK minder aangenaam was! Eenmaal boven namen we een lekkere warme chocomelk en genoten een hele tijd van het mooie uitzicht over de groene oase (palm springs) in de woestijn. We aten vervolgens nog wat en zijn toen weer naar beneden gegaan waar we Downtown indoken en wat zonnebrillen kochten.

In de Aerial Tramway en het uitzicht vanaf boven!

Op zoek naar een leuke plek om te eten keken we nog even bij de plaatselijke makelaar en we konden maar niet geloven dat de prachtige huizen in deze leuke stad (waar men 350 dagen per jaar zon heeft) zo goedkoop waren! Voor 2 ton (in Dollars) koop je hier al een leuk huisje met een zwembad erbij! We vonden uiteindelijke een leuke plek waar we beide prima pasta hebben gegeten. Het toetje haalden we bij de buren, de Ben & Jerry’s, en we genoten natuurlijk met volle teugen :P!

Een kleine indruk van downtown Palm Springs

Na de gezellige avond heeft Alissa bij het Motel nog een wasje gedraaid en heeft Dave de blog in elkaar geflanst waarna we pas tegen 1 uur gingen slapen! Morgen rijden we naar San Diego, zonder stop bij Joshua Tree NP dus we hebben weer alle tijd!

1. He Dave, dat zaakje aan route 66 (Hackbarry general store) daar ben ik ook gestopt toen ik daaro was, lache om te zien :p! Hebben daar toen nog ff rond gelopen, allemaal oude auto's enzo ..
    (toevallig ook naar het heren toilet geweest daar, rare vraag, maar die hing toen vol met allemaal natuur plaatjes :p)
    -Bram

2. Leuke update weer!! Leuk om zo de plaatsen te zien met foto's van jullie waar we zelf ook heen willen gaan. Het avontuur waarbij jullie bij de locals thuis hebben geslapen is wel een toppunt van gastvrijheid moet ik zeggen.

3. De driverschair is op hoogte verstelbare, of zit dat kussentje gewoon lekker?

We blijven lezen en zien elke keer uit naar een update.

mzzl

4. Hier Karin (van Thea :-) )

Leuke verhalen nog steeds en wat top dat jullie nog steeds zo genieten.

Wij hebben Amerika ondertussen al verlaten en zijn nu in Mexico. Aan het strand. In de zon. Ook heeel fijn!

Blijf vooral lekker genieten en ik vond het echt leuk jullie ontmoet te hebben!

Groetjes!

Laat hier je reactie achter! :-)