Dag 83, 84 en 85: Ontspannen @ The Keys!

Dag 83: 27 december 2011: John Pennekamp State Park

Deze ochtend weer niet ontbeten... dit keer was het veel te druk (altijd die smoesjes ook weer hé). We zijn vrij vlot gereden naar Biscayne NP... eenmaal aangekomen was er ogenschijnlijk weinig te beleven en toen na wat inwinnen van wat info bleek dat de tour naar het eilandje al vol zat zijn we vrij snel ook weer doorgereden.

Kunnen we toch even aftikken ;)

Volgende bestemming was John Pennekamp State Park, waar we op de overvolle parkeerplek toch een plekje wisten te bemachtigen en waar we vervolgens een minuut of 45 in de rij hebben gestaan voor een glass bottom boat tour. De boot vertrok om 15.15 dus we hadden een aantal uur te overbruggen op het heerlijke plekje/strandje nabij het informatie centrum. Hier skypten we nog wat met het thuisfront en het was tijd voor we er erg in hadden.

Voordat we de boot op gingen

De tour duurde 2,5 uur en om heel eerlijk te zijn... buiten de sociale contacten om die we op de boot aandeden was het echt waardeloos :)! 51 dollar down the drain! We hebben ons tot vervelens toe doodgestaard naar een glazen plaat op de bodem van de boot waar je werkelijk niets zag... zag je iets (een visje of wat koraal) was het binnen 2 seconden weer buiten beeld. Daarnaast schommelde de boot als een gek dus Alissa werd er niet al te goed van :P.

Glass bottom boat fiasco

Na dit fiasco zijn we naar Key Largo gereden waar we verbleven in het Key West Inn. De kamer had twee verdiepingen, twee badkamers, een volledig ingerichte keuken, balkonnetje en uitzicht op de marina... dikke prima dus :)! Dit was ook weer een uitgelezen mogelijkheid om zelf weer te gaan koken (Alissa) dus daar hebben we gretig gebruik van gemaakt. Uiteraard konden we niet anders dan vis eten in deze omgeving :) mjumm!

Dag 84: 28 december 2011: Key West!! Meest zuidelijke plek van Amerika

We stonden lekker vroeg op want vandaag wordt een mooie dag... Key West staat op het programma! De dag begon (vooral voor Dave) ook erg goed met ontbijt op bed (om 7.15 uur, dat was dus wel wat minder :P).

Eenmaal onderweg stopten we bij Big Pine Key waar de zeldzame Key Deer te spotten zijn. Na wat zoeken hebben we er ook nog een 3 á 4 kunnen zien en 1 was zelfs heel nieuwsgierig en kwam heel dicht bij zodat Alissa hem kon aanraken. We stopten ook nog even bij 'No Name Pub', het bijzondere aan deze bar is dat hij helemaal vol hangt met dollar biljetten wat natuurlijk een erg leuk effect geeft.

Een Key Deer en de dollarbiljetten in de 'No Name Pub'

Vanaf de pub was het nog een uurtje rijden naar Key West maar dat was zeker geen straf... prachtige wegen over meerdere eilandjes en prachtig blauw water aan beide zijden... schitterend! In Key West parkeerden we de auto precies bij de boei die het meest zuidelijke puntje van Amerika symboliseert, namelijk slechts 90 miles van Cuba af. Om hier mee op de foto te mogen moesten we weer even in de rij staan maarja... toch leuk :P.

90 miles to Cuba!

We besloten vervolgens een scooter te huren (65 dollar voor een hele dag) om zo optimaal gebruik te maken van de tijd die we te besteden hadden in dit ontspannen oord. De dag vloog voorbij en er was veel te zien... Mallory square, de Bay en de vele winkeltjes en prachtige huizen verveelden niet. Uiteindelijk eindigde we de dag weer op Mallory Square, hier viert men namelijk IEDERE DAG de zonsondergang, er waren wat luidruchtige straatmusicanten en -artiesten die de boel nog meer opvrolijkten en nadat de zon helemaal onder was leverden we de scooter weer in en reden we terug naar het hotel in Key Largo. Een volgende keer dat we hier zijn gaan we hier zeker ook de nacht doorbrengen want de sfeer was super.

dagje scooteren en wandelen door Key West

Dag 85: 29 december 2011: Relaxdagje

Deze dag weinig interessants... ontbeten op het balkonnetje met een eitje, gezwommen in het zwembad, wasjes gedraaid, blog geschreven. Alissa is wel naar tevredenheid bij de kapper geweest en we hebben de auto schoongemaakt en alle tassen alvast opnieuw ingepakt om te kijken of het allemaal gaat passen als we de laatste dagen zonder auto zitten en dan naar Curaçao vliegen.